ANALISIS KELAYAKAN USAHABATH BOMB PINUS (Pinus merkusii)

YASRI AULIA, - (2020) ANALISIS KELAYAKAN USAHABATH BOMB PINUS (Pinus merkusii). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Farmasi Indonesia.

[img] Text
S_PSSF_A161052_Title.pdf

Download (535kB)
[img] Text
S_PSSF_A161052_Chapter1.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (127kB)
[img] Text
S_PSSF_A161052_Chapter2.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (235kB)
[img] Text
S_PSSF_A161052_Chapter3.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (122kB)
[img] Text
S_PSSF_A161052_Chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (309kB)
[img] Text
S_PSSF_A161052_Chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (121kB)
[img] Text
S_PSSF_A161052_Appendix.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (562kB)
Official URL: https://repository.stfi.ac.id/

Abstract

Banyaknya usaha baru yang didirikan, membuat persaingan pasar semakinketat, hal yang harus dimiliki oleh seorang pengusaha adalah kreatifitas dan inovasi dalam membuat dan memasarkan suatu produk. Hal inilah yang menjadi alasanpengembangkan produk bath bomb, dengan hal baru yang digunakan pada produkini yaitu penambahan minyak atsiri dari tanaman pinus. Dalampembuatan usahaini perlu adanya analisis kelayakan usaha untuk mengetahui potensi produk, ancaman pesaing, organisasi perusahaan dan kelayakan keuangan. Hasil yangdidapat menunjukan bahwa minat pasar cukup tinggi terhadap produk bath bombpinus untuk relaksasi dan memberikan pengalaman mandi yang menyenangkan, memiliki variasi bentuk mooncake, serbuk dan bulat serta warna yang menarik. Harga produk yang ditawarkan dapat bersaing dengan kompetitor lainnya. Dari segi pasar target konsumen usaha ini yaitu perempuan berusia 18-40 tahundanhotel bintang 4 dan 5, dari segi organisasi dan sumber daya manusia usaha ini memiliki 5 karyawan dengan pembagian tugas dan tanggung jawab yangjelas, dan dari segi keuangan menghasilkan nilai payback period (PP) 1 tahun 7 bulan, nilai net present value (NPV) sebesar Rp.9.190.440, nilai profitability index (PI) sebesar 2,2 kali, dan nilai internal rate of return (IRR) sebesar 38,2%. Hasil ini juga menunjukan bahwa produk bath bomb pinus layak dijadikan usaha. ---- The number of new businesses that have been established has made market competition tougher. What an entrepreneur must have is creativity and innovationin making and marketing a product. This is the reason for the development of bathbomb products, with the new thing used in this product, namely the additionof essential oils from pine plants. In making this business, it is necessary to haveabusiness feasibility analysis to determine product potential, competitor threats, company organization and financial feasibility. The results show that there is ahigh market interest in pine bath bomb products which are used for relaxationand provide a pleasant bathing experience, with various mooncake, powder andround shapes and attractive colors. The price of the product of ered can competewith other competitors. In terms of the target market for this business, namelywomen aged 18-40 years and 4 and 5 star hotels, in terms of organizationandhuman resources this business has 5 employees with a clear division of duties andresponsibilities, and from a financial perspective it generates a payback periodvalue. (PP) 1 year 7 months, the net present value (NPV) is Rp. 9,190,440, theprofitability index (PI) value is 2.2 times, and the internal rate of return (IRR) value is 38.2%. These results also indicate that the pine bath bomb product isfeasible to be a business.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Uncontrolled Keywords: bath bomb pinus, relaksasi, kelayakan usaha ---- pine bath bomb, relaxation , business feasibility
Subjects: Q Science > Q Science (General)
Divisions: Program Studi S1 Farmasi
Depositing User: pustakawan - -
Date Deposited: 02 Oct 2024 02:41
Last Modified: 02 Oct 2024 02:41
URI: http://repository.stfi.ac.id/id/eprint/1379

Actions (login required)

View Item View Item